F.A.Q.

1. PŁATNOŚCI

  • » Jak mogę zapłacić?
  • W naszym serwisie możliwych jest kilka sposobów zapłaty:

    W POLSCE:
    1. Płatność gotówką przy odbiorze paczki na poczcie lub u listonosza/kuriera (tzw. "pobranie" - wysyłka następuje natychmiast).
    2. Przelew tradycyjny na konto bankowe - wysyłka następuje po otrzymaniu wpłaty.
    3. Płatność szybkim przelewm online - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.
    4. Płatność kartą płatniczą - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.
    5. PayPal - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay oraz PayPal i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.

    DLA KLIENTÓW ZAGRANICZNYCH:
    1. Przedpłata na konto bankowe (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z kwotą i nr konta).
    2. Płatność kartą płatniczą (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do strony bezpiecznych płatności internetowych - płatności kartą realizowane są za pośrednictwem firmy dotPay)
    3. Płatność za posrednictwem PayPal (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do przygotowanej płatności w serwisie PayPal)
  • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki krajowe?
  • JAK PŁACIĆ SZYBKIM PRZELEWEM, KARTĄ LUB PRZEZ PAYPAL?
    Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdzie się link w postaci obrazka z napisem "ZAPŁAĆ ONLINE dotpay". Po kliknięciu na obrazek zostaniecie Państwo przeniesieni na platformę bezpiecznych płatności internetowych (obsługiwanych przez dotPay). Link do płatności znajdzie się również na stronie statusu Państwa zamówienia.

    JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?
    Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdą się informacje o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia oraz w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zmaówienia.
  • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki zagraniczne?
  • Ponieważ cena przesyłki zagranicznej zależy od wagi paczki, a Antykwariat za przesyłkę pobiera dokładnie taką kwotę, jak w cennikach Poczty Polskiej, zamówione pozycje muszą zostać zgromadzone i zważone (nieraz przyjeżdżają z róźnych magazynów, co może potrwać maksymalnie do 3 dni).

    JAK PŁACIĆ KARTĄ?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty, o czym informujemy mailowo. Na stronie statusu zamówienia pojawi się link do platformy bezpiecznych płatności online kartą kredytową/płatniczą obsługiwanych przez dotPay (grafika "PAY ONLINE dotpay").

    JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Wysyłamy wtedy do Państwa wiadomość e-mail informującą o przygotowaniu zamówienia oraz o cenie przesyłki, w której znajdzie się również informacja o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia.

    JAKI JEST TRYB PŁATNOŚCI ZA POŚREDNICTWEM PAYPAL?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Generowany jest wtedy e-mail z linkiem do płatności w serwisie PayPal.

2. WYSYŁKA

  • » Jak wysyłane są zamówienia?
  • Zamówienia krajowe wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie przesyłki „Kurier 48”. Taka przesyłka dostarczana jest do Państwa w przeciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Co istotne, jeśli kurier lub listonosz nie zastanie Państwa w domu, zostawi awizo i paczkę będzie można odebrać na poczcie. Ponadto, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej http://emonitoring.poczta-polska.pl (numer przesyłki oraz dokładny link do śledzenia paczki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia).

    Zamówienia zagraniczne wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie listu poleconego lub paczki (w przypadku zamówień powyżej 2 kg). Istnieją dwie opcje wyboru przesyłki: ekonomiczna (o wydłużonym czasie dostarczenia, realizowana drogą lądową/morską) oraz priorytetowa (przyspieszona, realizowana drogą lotniczą/lądową).
  • » Czy można odebrać ksiażki osobiście?
  • Niestety, obecnie nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionych książek.
  • » Ile kosztuje wysyłka w Polsce?
  • Koszt wysyłek krajowych realizowanych przez Antykwariat Literacki wynosi:
    - 8 zł dla przedpłaty (przelew, karta płatnicza)
    - 10 zł za paczkę pobraniową (zapłata gotówką przy odbiorze).
    Aktualny cennik opłat jest dostępny w zakładce WYSYŁKA.
  • » Co bardziej się opłaca, wysyłka pobraniowa czy wpłata na konto?
  • Wybranie przedpłaty na konto obniża koszt wysyłki o 2 zł, jednak realizacja zamówienia następuje dopiero po wpłynięciu pieniędzy na nasze konto. Jakkolwiek płacąc kartą lub szybkim przelewem internetowym (dotPay) płatność księgowana jest niemal natychmiast, tak w przypadku przelewu tradycyjnego trwa to ok. 1-2 dni roboczych. Przesyłka pobraniowa wysyłana jest natychmiast po skompletowaniu zamówienia.
  • » Czy książki są solidnie opakowane?
  • Dokładamy wszelkich starań, aby zamówione książki dotarły do naszych Klientów w stanie nienaruszonym. Towary zawsze zapakowane są we folię ochronną i kopertę bombelkową lub twardą tekturową kopertę, kartonowe pudło etc. Jeśli towar tego wymaga zabezpieczamy go dodatkowo.
  • » Jak długo będzie trwała realizacja zamówienia?
  • Towary wystawione na naszych stronach www fizycznie znajduja się w trzech antykwariatach stacjonarnych oraz kilku magazynach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt kilometrów. Kompletowanie zamówienia może potrwać od 1 do 4 dni. Zazwyczaj dostawa zamówionych towarów odbywa się w każdy wtorek i piątek, w te dni odbywa się od razu ich wysyłka.
  • » Jak długo idzie paczka?
  • Dla przesyłek krajowych wysyłka realizowana jest przesyłką "Kurier 48" (odpowiednik przesyłki priorytetowej), która doręczana jest do 2 dni roboczych od dnia nadania.
    Dla przesyłek zagranicznych długość dostawy zależna jest od rodzaju wysyłki (ekonomiczna lub priorytetowa) i miejsca dostawy. Okres ten wynosi ok. 6-14 dni dla przesyłek priorytetowych, ok. 2-3 tygodnie dla przesyłek ekonomicznych w obrębie Unii Europejskiej, do nawet 3 miesięcy w przypadku wysyłki na inne kontynenty.
  • » Przesyłka nie dotarła do mnie z powodu niepełnego adresu.
  • Adres jest drukowany na paczce dokładnie w tej postaci w jakiej zostaje podany podczas składania zamówienia, nie ingerujemy w niego merytorycznie ani nie dopisujemy dodatkowych uwag. Paczka może zostać wysłana ponownie po poprawieniu adresu i po wpłaceniu na konto wartości przesyłki oraz dodatkowych kosztów pocztowych - zwrotu oraz ponownej przesyłki.

3. ZAKUPY I ZAMÓWIENIA

  • » Co, jeśli nie podałem adresu mailowego w zamówieniu?
  • Zamówienie będzie realizowane, jednak nie wyślemy e-maila potwierdzającego wpłynięcie zamówienia oraz wysyłkę. Przy braku możliwości realizacji zamówienia klient nie zostanie o tym poinformowany, musi sam pilnie obserwować stronę ze statusem zamówienia.
  • » Jak można sprawdzić, co się dzieje z moim zamówieniem?
  • O podstawowych etapach realizacji zamówienia informujemy e-mailowo. Wysyłany jest e-mail o wpłynięciu zamówienia, o ewentualnym opóźnieniu w realizacji, o potrzebie decyzji w razie niekompletnego zamówienia oraz o wysyłce. Oprócz tego w czasie składania zamówienia tworzona jest strona ze statusem realizacji - w każdej chwili można z niej skorzystać i zobaczyć na jakim etapie jest zamówienie.
    Można również skontaktować się z naszym Antykwariatem telefonicznie.
    Po wysłaniu zamówienia, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej Poczty polskiej http://emonitoring.poczta-polska.pl (numer przesyłki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia).
  • » Chciałem połączyć dwa zamówienia, czy to możliwe?
  • Należy się liczyć z tym, że każde zamówienie stanowi osobną przesyłkę, jednak jeżeli kilka zamówień zostanie złożonych przed najbliższym terminem wysyłki, są one automatycznie łączone i wysyłane razem (z pojedynczym kosztem opakowania i wysyłki). Termin najbliższej wysyłki można sprawdzić na stronie ze statusem zamówieni.
    Proszę też pamiętać, że warunkiem połączenia zamówień jest wpisanie tego samego odbiorcy i adresu e-mail.
    Jeśli połączone zamówienia zostały wcześniej opłacone (wraz z kosztami wysyłek za każde z nich), nadpłata za wysyłkę zostanie zwrócona na Państwa konto.
  • » Jaki jest stan książek?
  • Wszystkie oferowane książki są w stanie nadającym się do czytania. Wszystkie strony są zadrukowane, nie brakuje kartek. Odstępstwa od tej reguły nie wynikają z naszej złej woli i stanowią podstawę do wymiany lub zwrotu książki na nasz koszt.
    Nie zaznaczamy w opisie stanu wynikającego z normalnego zużycia książki, chyba że znacząco odbiega od normy.
    W ofercie antykwarycznej znajdują się książki, których poprzednimi właścicielami były prywatne osoby, a także egzemplarze ze zlikwidowanych bibliotek. Na niektórych książkach znajdują się podpisy poprzednich właścicieli, exlibrisy, pieczątki bibliotek etc.. Nie zawsze jest to zaznaczane w opisie.
    Klient który chce poznać stan książki antykwarycznej przed wysyłką, lub uzależnić wysyłkę od jakości egzemplarzy, powinien zaznaczyć to w polu UWAGI w czasie składania zamówienia.
  • » Jestem zainteresowany większą ilością danego tytułu, czy będzie dostępny?
  • Wszystkie nowe książki powinny być dostępne w dowolnej ilości.
    Końcówki magazynowe zaznaczone są w opisie jako "ograniczona ilość". Przy takiej uwadze jest pewne ryzyko, że książka jest już niedostępna (może to być egzeplarz np. uszkodzony lub skradziony).
    Książki antykwaryczne mamy zasadniczo w jednym egzemplarzu. Bardzo nieliczne są wyjątki od tej zasady. Wrzucenie książki do kosza powoduje wyświetlenie stanu magazynowego, a zamówienie ilości ponad ten stan, wyświetli czerwoną obwódkę pola ilość. Takie zamówienie zostanie obcięte do realnych ilości.
  • » Czy zostanę poinformowany jeśli jakiejś książki nie będzie?
  • Tak. Jeżeli nie posiadamy już niektórych zamówionych pozycji, wysyłamy e-mail z taką informacją lub kontaktujemy się telefonicznie. Jeśli jednak nie otrzymamy od Państwa odpowiedzi, co mamy dalej zrobić z niekompletnym zamówieniem (czy czekać na sprowadzenie brakujących tytułów, jeśli jest to możliwe, czy też wysyłać zamówienie niepełne), lub jeżeli przez dłuższy czas nie możemy się z Państwem skontaktować, wtedy niestety zmuszeni jesteśmy sami podjąć decyzję odnośnie zakresu i sposobu dalszej realizacji zamówienia.
  • » Chciałbym zapytać, czy macie ksiażkę...
  • Pełna oferta naszych książek znajduje się w internecie. Książek których nie ma w ofercie, czyli na naszej stronie, nie mamy fizycznie.

4. INNE

  • » Czy skupujecie książki?
  • Nie prowadzimy skupu ani wyceny książek przez internet. Zasadniczo zainteresowani jesteśmy skupem większych księgozbiorów. Bliższych informacji można uzyskać e-mailowo lub telefonicznie.
  • » Czy tytuły zamieszczone na stronach www na pewno są dostępne?
  • Aktualizacja sprzedaży internetowej następuje na bieżąco. Jednak oprócz sprzedaży w internecie te same księgozbiory są wystawiane w stacjonarnych antykwariatach. Niestety z powodów technicznych aktualizacja sprzedaży stacjonarnej następuje z drobnym opóźnieniem. Oznacza to, że może się zdarzyć, iż zamówiona książka została kilka minut wcześniej sprzedana poza internetem. Nie jest to sytuacja częsta, gdyż w ofercie pozainternetowej znajduje się zaledwie ok. 5-10% tytułów.
  • » Skąd pochodzą ksiażki antykwaryczne?
  • Książki antykwaryczne to książki używane, które miały swojego właściciela. Pochodzą zazwyczaj z prywatnych księgozbiorów, ale też np. ze zlikwidowanych bibliotek.