

Umberto Eco
A7 | A6 | B6 | A5 | B5 | A4 | S6 | S5 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 x 105 | 102 x 142 | 120 x 165 | 147 x 205 | 168 x 240 | 208 x 295 | 123 x 195 | 196 x 248 | 110 x 175 |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - PŁYTA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | płyta zupełnie nowa, w folii (nieodtwarzana) lub odtworzona jednokrotnie. Bez śladów powierzchniowych. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | płyta wygląda perfekcyjnie, prawie jak nowa. |
doskonały | Excelent | (EX) | płyta wykazuje pewne znaki używalności (np. minimalne ryski tzw. papierówki), które zasadniczo nie mają wpływu jakość dźwięku. |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | płyta odsłuchiwana wiele razy, na jej powierzchni mogą się znajdować niewielkie ryski w delikatny sposób (nie rażący) wpływający na jakość dźwięku. |
dobry | Good | (G) | płyta odtwarzana wielokrotnie, lecz nie była odpowiednio szanowana. Słychać utratę jakości dźwięku i zniekształcenia (smażenie, pykanie). Możliwe sporadyczne przeskoki. |
zadowalający | Fair | (F) | mogą występować rysy, powodujące głośne trzaski i przeskoki |
zły | Poor | (P) | płyta mocno zniszczona (porysowana). Zalecana do odsłuchu fragmentarycznego. Wartość wyłącznie sentymentalna lub kolejna "sztuka" do powiększenia kolekcji. |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - OKŁADKA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | okładka i wszystkie dodatkowe elementy, takie jak koperta z tekstami, książeczka czy plakaty są w idealnym stanie. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | okładka i dodatki zachowane bez żadnych uszkodzeń. |
doskonały | Excelent | (EX) | okładka i wewnętrzna koperta mogą posiadać niewielkie ślady zużycia (np. delikatnie przetarte rogi, zagięcia, które wizualnie nie rzucają się w oczy). |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | okładka i dodatkowe elementy noszą naturalne ślady czasu. Możliwe niewielkie zagięcia, przytarcia czy plamki, okładka jednak kompletna i nierozklejona. |
dobry | Good | (G) | okładka nosi wyraźne ślady czasu (przetarcia, przygięcia, naddarcia, pofałdowania od wilgoci, dedykacje, odbarwienia czy odbicie owalu płyty). Jednak estetycznie posklejana i kompletna. |
zadowalający | Fair | (F) | może być mocno uszkodzona, mocno poplamiona, podarta, |
zły | Poor | (P) | okładka zniszczona, mocno poplamiona, nieczytelna, niekompletna lub w częściach. |
“Zapiski na pudełku od zapałek“ to wybór felietonów pisanych przez niego w latach 80. i 90. w mediolańskim “L`Espresso“, to błyskotliwe i pełne finezyjnego dowcipu vademecum współczesnego człowieka. Obdarzony umiejętnością ironicznej syntezy, przewrotnie acz prawdziwie pokazuje Eco rzeczywistość, ujawniając rządzące nią, często absurdalne, często jedynie komiczne mechanizmy. “Zapiski na pudełku od zapałek“ to lektura lekka i zabawna, ale również skłaniająca do refleksji nad światem, w którym przyszło nam żyć.
Z tej kategorii możesz także kupić inne produkty
Danuta Sekalska
Ekscentryczna i agresywna wiedźma, będąca zresztą lesbijką, która mężczyznę pragnęłaby widzieć chodzącego na czworakach przy nodze, uwiązanego na smyczy i wystrojonego w kaganiec - takie mniej więcej istnieje wyobrażenie syntetyczne, a popularne o bojowniczkach Ruchu Wyzwolenia na Zachodzie.
Jan XXIII Papież
Encyklikę cechuje przystępność w stawianiu zagadnień. Papież wystrzega się teoretyzowania, stawiając sprawy konkretnie i precyzyjnie, aktualnie i z bezpośrednim zaangażowaniem. Pismo odznacza się ukochaniem i pogodną wiarą w człowieka.
Adam Słomczyński
Tom szkiców “Warszawskie to i owo“ zawiera liczne ciekawostki z życia codziennego stolicy w XIX wieku, wyszperane przez autora, przy lekturze ogłoszeń prasowych, wiadomości o radościach i kłopotach dawnej Warszawy i różnych zdarzeniach z jej dziejów, a także sylwetki zapomnianych a interesujących jej mieszkańców i fragmentów osobistych wspomnień autora.
Günter Grass
Na koniec wieku Günter Grass obdarza czytelników setką opowieści “Mojego stulecia“, po jednej na każdy kolejny rok - od 1900 do 1999. W książce występuje kilkudziesięciu narratorów - świadków epoki. O niezwykłych i powszednich sprawach swego życia i swego czasu mówią coraz to inni ludzie - obojga płci, różnego wieku, wykształcenia i zawodu, odmiennych zapatrywań. Mówią ofiary i oprawcy. Coraz to inni Niemcy opowiadają o wydarzeniach politycznych, artystycznych, naukowych, obyczajowych i sportowych - ważnych i dramatycznych, czasami pogodnych, częściej przerażających, z których wyłania się obraz mijającego stulecia. Obok bezimiennych uczestników dwudziestowiecznych dziejów zabierają głos postacie zapisane w historii, jak cesarz Wilhelm II, pisarze a także autor “Blaszanego bębenka“. Kalejdoskop ludzkich losów układa się w “Moim stuleciu“ w złożony wizerunek targanej sprzecznościami niemieckiej zbiorowości.
Jerzy Andrzejewski
“Gra z cieniem“ to kontynuacja dziennika literackiego “Z dnia na dzień“. Nowy tom obejmuje szkice, refleksje i notatki drukowane w “Literaturze“ w okresie od 1979 do 1981 roku. Wypowiada się w nich autor na temat aktualnych wówczas problemów kulturalnych, społecznych i politycznych, dając świadectwo literackie klimatu tamtych lat.
Jan Alfred Szczepański
“Od Olimpii do olimpiad“ jest nową książką Szczepańskiego na greckie tematy. Jak i poprzednie, powstała ona ze zderzeń historii z najżywszą współczesnością - tak charakterystycznych cech pisarstwa Szczepańskiego; z podróży w głąb przeszłości i z podróży rzeczywistej - tym razem do Olimpii. Znajdzie więc tu czytelnik zarówno dzieje olimpiad starożytnych, jak i wskrzeszenie ruchu olimpijskiego i dzieje olimpiad nowożytnych, poczynając od Aten 1896 aż do czasów najnowszych. Znajdzie refleksje nad przeszłością i pytania o przyszłość...