

Olgierd Terlecki
A7 | A6 | B6 | A5 | B5 | A4 | S6 | S5 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 x 105 | 102 x 142 | 120 x 165 | 147 x 205 | 168 x 240 | 208 x 295 | 123 x 195 | 196 x 248 | 110 x 175 |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - PŁYTA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | płyta zupełnie nowa, w folii (nieodtwarzana) lub odtworzona jednokrotnie. Bez śladów powierzchniowych. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | płyta wygląda perfekcyjnie, prawie jak nowa. |
doskonały | Excelent | (EX) | płyta wykazuje pewne znaki używalności (np. minimalne ryski tzw. papierówki), które zasadniczo nie mają wpływu jakość dźwięku. |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | płyta odsłuchiwana wiele razy, na jej powierzchni mogą się znajdować niewielkie ryski w delikatny sposób (nie rażący) wpływający na jakość dźwięku. |
dobry | Good | (G) | płyta odtwarzana wielokrotnie, lecz nie była odpowiednio szanowana. Słychać utratę jakości dźwięku i zniekształcenia (smażenie, pykanie). Możliwe sporadyczne przeskoki. |
zadowalający | Fair | (F) | mogą występować rysy, powodujące głośne trzaski i przeskoki |
zły | Poor | (P) | płyta mocno zniszczona (porysowana). Zalecana do odsłuchu fragmentarycznego. Wartość wyłącznie sentymentalna lub kolejna "sztuka" do powiększenia kolekcji. |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - OKŁADKA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | okładka i wszystkie dodatkowe elementy, takie jak koperta z tekstami, książeczka czy plakaty są w idealnym stanie. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | okładka i dodatki zachowane bez żadnych uszkodzeń. |
doskonały | Excelent | (EX) | okładka i wewnętrzna koperta mogą posiadać niewielkie ślady zużycia (np. delikatnie przetarte rogi, zagięcia, które wizualnie nie rzucają się w oczy). |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | okładka i dodatkowe elementy noszą naturalne ślady czasu. Możliwe niewielkie zagięcia, przytarcia czy plamki, okładka jednak kompletna i nierozklejona. |
dobry | Good | (G) | okładka nosi wyraźne ślady czasu (przetarcia, przygięcia, naddarcia, pofałdowania od wilgoci, dedykacje, odbarwienia czy odbicie owalu płyty). Jednak estetycznie posklejana i kompletna. |
zadowalający | Fair | (F) | może być mocno uszkodzona, mocno poplamiona, podarta, |
zły | Poor | (P) | okładka zniszczona, mocno poplamiona, nieczytelna, niekompletna lub w częściach. |
Historia Drugiej Rzeczypospolitej, państwa polskiego odrodzonego po pierwszej wojnie światowej, nie doczekała się jeszcze popularnego opracowania, przybliżającego ją przede wszystkim młodszym pokoleniom czytelniczym. Seria szkiców, jaką poniżej autor pozwala sobie zaprezentować, stanowi próbę zobrazowania w możliwie czytelnym skrócie najważniejszych fragmentów z dziejów Polski międzywojennej.
Z tej kategorii możesz także kupić inne produkty
Robert Guillain
Japonia “od środka“, oglądana oczyma cudzoziemca, jednego z nielicznych, jacy podczas wojny pozostali w Tokio. Walki na Pacyfiku, intrygi klik i klanów, codzienność pod bombami, cesarz i samurajowie w obliczu klęski, atomowa zagłada Hirosimy i Nagasaki - to niektóre sprawy plastycznie pokazane w kolejnej książce francuskiego dziennikarza, znanego polskim Czytelnikom z bestselleru “Japonia - trzecie mocarstwo“.
Zbigniew Flisowski
W trzecim roku trwania I wojny światowej doszło na wodach Morza Północnego do starcia dwóch najpotężniejszych wówczas flot - brytyjskiej i niemieckiej, zwanego bitwą jutlandzką. Książka przedstawia barwnie i interesująco przebieg tej bitwy, jej preludium i tło historyczne; w kluczowych momentach akcji pisarz oddaje głos uczestnikom. Autor opisuje także okoliczności, jakie zaważyły na decyzjach i rozstrzygnięciach bitwy, charakteryzuje wady i zalety dowódców, wprowadza w nastrój morskiego dramatu. Relacje wzbogacają liczne zdjęcia, dokumenty.
Jan Gozdawa-Gołębiowski
Książka jest w literaturze polskiej pierwszą próbą przedstawienia, w możliwie jak najszerszym ujęciu, wydarzeń na morzach 1853-1914. Autor starał się dać tu pełny obraz działań morskich, w wielu wypadkach na tle operacji lądowych, z uwzględnieniem źródeł konfliktów.
Wojtkiewicz Stanisław Strumph
Pośród wielu tajemnic związanych z II wojną światową najpilniej przestrzegano sekretu Enigmy, czyli nader skomplikowanej niemieckiej maszyny szyfrującej. Dopiero w 30 lat po zakończeniu wojny wyszło na jaw, że uporanie się z jej pomysłową konstrukcją doprowadziło wreszcie odczytywania na bieżąco rozpoznań, meldunków i rozkazów bojowych, wydawanych przez niemieckich przywódców i samego Hitlera.