Ustawienia motywu

Schemat
Kolor motywu
Wybierz swoje kolory
Kolor tła:
Wyczyść

.

F.A.Q.

1. PŁATNOŚCI

    • » Jak mogę zapłacić? W naszym serwisie możliwych jest kilka sposobów zapłaty:



    • W POLSCE:

    • 1. Płatność gotówką przy odbiorze paczki na poczcie lub u listonosza/kuriera (tzw. "pobranie" - wysyłka następuje natychmiast).

    • 2. Przelew tradycyjny na konto bankowe - wysyłka następuje po otrzymaniu wpłaty.

    • 3. Płatność szybkim przelewm online - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.

    • 4. Płatność kartą płatniczą - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.

    • 5. PayPal - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay oraz PayPal i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.



    • DLA KLIENTÓW ZAGRANICZNYCH:

    • 1. Przedpłata na konto bankowe (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z kwotą i nr konta).

    • 2. Płatność kartą płatniczą (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do strony bezpiecznych płatności internetowych - płatności kartą realizowane są za pośrednictwem firmy dotPay)

    • 3. Płatność za posrednictwem PayPal (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do przygotowanej płatności w serwisie PayPal)

    • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki krajowe? JAK PŁACIĆ SZYBKIM PRZELEWEM, KARTĄ LUB PRZEZ PAYPAL?

    • Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdzie się link w postaci obrazka z napisem "ZAPŁAĆ ONLINE dotpay". Po kliknięciu na obrazek zostaniecie Państwo przeniesieni na platformę bezpiecznych płatności internetowych (obsługiwanych przez dotPay). Link do płatności znajdzie się również na stronie statusu Państwa zamówienia.



    • JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?

    • Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdą się informacje o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia oraz w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zmaówienia.
    • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki zagraniczne? Ponieważ cena przesyłki zagranicznej zależy od wagi paczki, a Antykwariat za przesyłkę pobiera dokładnie taką kwotę, jak w cennikach Poczty Polskiej, zamówione pozycje muszą zostać zgromadzone i zważone (nieraz przyjeżdżają z róźnych magazynów, co może potrwać maksymalnie do 3 dni).



    • JAK PŁACIĆ KARTĄ?

    • Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty, o czym informujemy mailowo. Na stronie statusu zamówienia pojawi się link do platformy bezpiecznych płatności online kartą kredytową/płatniczą obsługiwanych przez dotPay (grafika "PAY ONLINE dotpay").



    • JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?

    • Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Wysyłamy wtedy do Państwa wiadomość e-mail informującą o przygotowaniu zamówienia oraz o cenie przesyłki, w której znajdzie się również informacja o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia.



    • JAKI JEST TRYB PŁATNOŚCI ZA POŚREDNICTWEM PAYPAL?

  • Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Generowany jest wtedy e-mail z linkiem do płatności w serwisie PayPal.

2. WYSYŁKA

    • » Jak wysyłane są zamówienia? Zamówienia krajowe wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie przesyłki „Kurier 48”. Taka przesyłka dostarczana jest do Państwa w przeciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Co istotne, jeśli kurier lub listonosz nie zastanie Państwa w domu, zostawi awizo i paczkę będzie można odebrać na poczcie. Ponadto, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej

http://emonitoring.poczta-polska.pl

    • (numer przesyłki oraz dokładny link do śledzenia paczki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia).



    • Zamówienia zagraniczne wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie listu poleconego lub paczki (w przypadku zamówień powyżej 2 kg). Istnieją dwie opcje wyboru przesyłki: ekonomiczna (o wydłużonym czasie dostarczenia, realizowana drogą lądową/morską) oraz priorytetowa (przyspieszona, realizowana drogą lotniczą/lądową).
    • » Czy można odebrać ksiażki osobiście? Niestety, obecnie nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionych książek.
    • » Ile kosztuje wysyłka w Polsce? Koszt wysyłek krajowych realizowanych przez Antykwariat Literacki wynosi:

    • - 8 zł dla przedpłaty (przelew, karta płatnicza)

    • - 10 zł za paczkę pobraniową (zapłata gotówką przy odbiorze).

    • Aktualny cennik opłat jest dostępny w zakładce WYSYŁKA.
    • » Co bardziej się opłaca, wysyłka pobraniowa czy wpłata na konto?
Wybranie przedpłaty na konto obniża koszt wysyłki o 2 zł, jednak realizacja zamówienia następuje dopiero po wpłynięciu pieniędzy na nasze konto. Jakkolwiek płacąc kartą lub szybkim przelewem internetowym (dotPay) płatność księgowana jest niemal natychmiast, tak w przypadku przelewu tradycyjnego trwa to ok. 1-2 dni roboczych. Przesyłka pobraniowa wysyłana jest natychmiast po skompletowaniu zamówienia.
  • » Czy książki są solidnie opakowane?
Dokładamy wszelkich starań, aby zamówione książki dotarły do naszych Klientów w stanie nienaruszonym. Towary zawsze zapakowane są we folię ochronną i kopertę bombelkową lub twardą tekturową kopertę, kartonowe pudło etc. Jeśli towar tego wymaga zabezpieczamy go dodatkowo.
  • » Jak długo będzie trwała realizacja zamówienia?
Towary wystawione na naszych stronach www fizycznie znajduja się w trzech antykwariatach stacjonarnych oraz kilku magazynach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt kilometrów. Kompletowanie zamówienia może potrwać od 1 do 4 dni. Zazwyczaj dostawa zamówionych towarów odbywa się w każdy wtorek i piątek, w te dni odbywa się od razu ich wysyłka.
  • » Jak długo idzie paczka?
Dla przesyłek krajowych wysyłka realizowana jest przesyłką "Kurier 48" (odpowiednik przesyłki priorytetowej), która doręczana jest do 2 dni roboczych od dnia nadania.
Dla przesyłek zagranicznych długość dostawy zależna jest od rodzaju wysyłki (ekonomiczna lub priorytetowa) i miejsca dostawy. Okres ten wynosi ok. 6-14 dni dla przesyłek priorytetowych, ok. 2-3 tygodnie dla przesyłek ekonomicznych w obrębie Unii Europejskiej, do nawet 3 miesięcy w przypadku wysyłki na inne kontynenty.
  • » Przesyłka nie dotarła do mnie z powodu niepełnego adresu.
Adres jest drukowany na paczce dokładnie w tej postaci w jakiej zostaje podany podczas składania zamówienia, nie ingerujemy w niego merytorycznie ani nie dopisujemy dodatkowych uwag. Paczka może zostać wysłana ponownie po poprawieniu adresu i po wpłaceniu na konto wartości przesyłki oraz dodatkowych kosztów pocztowych - zwrotu oraz ponownej przesyłki.

3. ZAKUPY I ZAMÓWIENIA

    • » Co, jeśli nie podałem adresu mailowego w zamówieniu? Zamówienie będzie realizowane, jednak nie wyślemy e-maila potwierdzającego wpłynięcie zamówienia oraz wysyłkę. Przy braku możliwości realizacji zamówienia klient nie zostanie o tym poinformowany, musi sam pilnie obserwować stronę ze statusem zamówienia.

    • » Jak można sprawdzić, co się dzieje z moim zamówieniem? O podstawowych etapach realizacji zamówienia informujemy e-mailowo. Wysyłany jest e-mail o wpłynięciu zamówienia, o ewentualnym opóźnieniu w realizacji, o potrzebie decyzji w razie niekompletnego zamówienia oraz o wysyłce. Oprócz tego w czasie składania zamówienia tworzona jest strona ze statusem realizacji - w każdej chwili można z niej skorzystać i zobaczyć na jakim etapie jest zamówienie.

    • Można również skontaktować się z naszym Antykwariatem telefonicznie.

    • Po wysłaniu zamówienia, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej Poczty polskiej

http://emonitoring.poczta-polska.pl

    • (numer przesyłki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia).
    • » Chciałem połączyć dwa zamówienia, czy to możliwe? Należy się liczyć z tym, że każde zamówienie stanowi osobną przesyłkę, jednak jeżeli kilka zamówień zostanie złożonych przed najbliższym terminem wysyłki, są one automatycznie łączone i wysyłane razem (z pojedynczym kosztem opakowania i wysyłki). Termin najbliższej wysyłki można sprawdzić na stronie ze statusem zamówieni.

    • Proszę też pamiętać, że warunkiem połączenia zamówień jest wpisanie tego samego odbiorcy i adresu e-mail.

    • Jeśli połączone zamówienia zostały wcześniej opłacone (wraz z kosztami wysyłek za każde z nich), nadpłata za wysyłkę zostanie zwrócona na Państwa konto.
    • » Jaki jest stan książek? Wszystkie oferowane książki są w stanie nadającym się do czytania. Wszystkie strony są zadrukowane, nie brakuje kartek. Odstępstwa od tej reguły nie wynikają z naszej złej woli i stanowią podstawę do wymiany lub zwrotu książki na nasz koszt.

    • Nie zaznaczamy w opisie stanu wynikającego z normalnego zużycia książki, chyba że znacząco odbiega od normy.

    • W ofercie antykwarycznej znajdują się książki, których poprzednimi właścicielami były prywatne osoby, a także egzemplarze ze zlikwidowanych bibliotek. Na niektórych książkach znajdują się podpisy poprzednich właścicieli, exlibrisy, pieczątki bibliotek etc.. Nie zawsze jest to zaznaczane w opisie.

    • Klient który chce poznać stan książki antykwarycznej przed wysyłką, lub uzależnić wysyłkę od jakości egzemplarzy, powinien zaznaczyć to w polu UWAGI w czasie składania zamówienia.
    • » Jestem zainteresowany większą ilością danego tytułu, czy będzie dostępny? Wszystkie nowe książki powinny być dostępne w dowolnej ilości.

    • Końcówki magazynowe zaznaczone są w opisie jako "ograniczona ilość". Przy takiej uwadze jest pewne ryzyko, że książka jest już niedostępna (może to być egzeplarz np. uszkodzony lub skradziony).

  • Książki antykwaryczne mamy zasadniczo w jednym egzemplarzu. Bardzo nieliczne są wyjątki od tej zasady. Wrzucenie książki do kosza powoduje wyświetlenie stanu magazynowego, a zamówienie ilości ponad ten stan, wyświetli czerwoną obwódkę pola ilość. Takie zamówienie zostanie obcięte do realnych ilości.
  • » Czy zostanę poinformowany jeśli jakiejś książki nie będzie? Tak. Jeżeli nie posiadamy już niektórych zamówionych pozycji, wysyłamy e-mail z taką informacją lub kontaktujemy się telefonicznie. Jeśli jednak nie otrzymamy od Państwa odpowiedzi, co mamy dalej zrobić z niekompletnym zamówieniem (czy czekać na sprowadzenie brakujących tytułów, jeśli jest to możliwe, czy też wysyłać zamówienie niepełne), lub jeżeli przez dłuższy czas nie możemy się z Państwem skontaktować, wtedy niestety zmuszeni jesteśmy sami podjąć decyzję odnośnie zakresu i sposobu dalszej realizacji zamówienia.
  • » Chciałbym zapytać, czy macie ksiażkę... Pełna oferta naszych książek znajduje się w internecie. Książek których nie ma w ofercie, czyli na naszej stronie, nie mamy fizycznie.

4. INNE

    • » Czy skupujecie książki? Nie prowadzimy skupu ani wyceny książek przez internet. Zasadniczo zainteresowani jesteśmy skupem większych księgozbiorów. Bliższych informacji można uzyskać e-mailowo lub telefonicznie.
    • » Czy tytuły zamieszczone na stronach www na pewno są dostępne? Aktualizacja sprzedaży internetowej następuje na bieżąco. Jednak oprócz sprzedaży w internecie te same księgozbiory są wystawiane w stacjonarnych antykwariatach. Niestety z powodów technicznych aktualizacja sprzedaży stacjonarnej następuje z drobnym opóźnieniem. Oznacza to, że może się zdarzyć, iż zamówiona książka została kilka minut wcześniej sprzedana poza internetem. Nie jest to sytuacja częsta, gdyż w ofercie pozainternetowej znajduje się zaledwie ok. 5-10% tytułów.
    • » Skąd pochodzą ksiażki antykwaryczne? Książki antykwaryczne to książki używane, które miały swojego właściciela. Pochodzą zazwyczaj z prywatnych księgozbiorów, ale też np. ze zlikwidowanych bibliotek.