Ustawienia motywu

Schemat
Kolor motywu
Wybierz swoje kolory
Kolor tła:
Wyczyść

.

F.A.Q.

1. PŁATNOŚCI

  • » Jak mogę zapłacić?
    W naszym serwisie możliwych jest kilka sposobów zapłaty:

  • W POLSCE:

  • 1. Płatność gotówką przy odbiorze paczki na poczcie lub u listonosza/kuriera (tzw. "pobranie" - wysyłka następuje natychmiast).
  • 2. Przelew tradycyjny na konto bankowe - wysyłka następuje po otrzymaniu wpłaty.
  • 3. Płatność szybkim przelewm online - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.
  • 4. Płatność kartą płatniczą - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.
  • 5. PayPal - płatność następuje za pośrenictwem platformy bezpiecznych płatności internetowych dotPay oraz PayPal i księgowana jest natychmiast po jej wykonaniu.

  • DLA KLIENTÓW ZAGRANICZNYCH:
  • 1. Przedpłata na konto bankowe (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z kwotą i nr konta).
  • 2. Płatność kartą płatniczą (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do strony bezpiecznych płatności internetowych - płatności kartą realizowane są za pośrednictwem firmy dotPay)
  • 3. Płatność za posrednictwem PayPal (po skompletowaniu i zważeniu zamówienia wysyłamy e-mail z linkiem do przygotowanej płatności w serwisie PayPal)

  • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki krajowe?

  • JAK PŁACIĆ SZYBKIM PRZELEWEM, KARTĄ LUB PRZEZ PAYPAL?
    Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdzie się link w postaci obrazka z napisem "ZAPŁAĆ ONLINE dotpay". Po kliknięciu na obrazek zostaniecie Państwo przeniesieni na platformę bezpiecznych płatności internetowych (obsługiwanych przez dotPay). Link do płatności znajdzie się również na stronie statusu Państwa zamówienia.

  • JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?
    Po złożeniu zamówienia wyświetli się strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Antykwariat. Na tej stronie znajdą się informacje o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia oraz w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia.

  • » Jak płacić za zamówienia i przesyłki zagraniczne?

  • Ponieważ cena przesyłki zagranicznej zależy od wagi paczki, a Antykwariat za przesyłkę pobiera dokładnie taką kwotę, jak w cennikach Poczty Polskiej, zamówione pozycje muszą zostać zgromadzone i zważone (nieraz przyjeżdżają z róźnych magazynów, co może potrwać maksymalnie do 3 dni).

  • JAK PŁACIĆ KARTĄ?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty, o czym informujemy mailowo. Na stronie statusu zamówienia pojawi się link do platformy bezpiecznych płatności online kartą kredytową/płatniczą obsługiwanych przez dotPay (grafika "PAY ONLINE dotpay").

  • JAKI JEST TRYB ZAPŁATY PRZELEWEM?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Wysyłamy wtedy do Państwa wiadomość e-mail informującą o przygotowaniu zamówienia oraz o cenie przesyłki, w której znajdzie się również informacja o numerze konta, na które należy dokonać przelewu. Numer konta będzie znajdował się również na stronie statusu Państwa zamówienia.

  • JAKI JEST TRYB PŁATNOŚCI ZA POŚREDNICTWEM PAYPAL?
    Po skompletowaniu i zważeniu zamówienia, gdy znamy juz cenę przesyłki, uruchamiamy możliwość zapłaty. Generowany jest wtedy e-mail z linkiem do płatności w serwisie PayPal.

2. WYSYŁKA

  • » Jak wysyłane są zamówienia?
    Zamówienia krajowe wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie przesyłki „Kurier 48”. Taka przesyłka dostarczana jest do Państwa w przeciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Co istotne, jeśli kurier lub listonosz nie zastanie Państwa w domu, zostawi awizo i paczkę będzie można odebrać na poczcie. Ponadto, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej http://emonitoring.poczta-polska.pl (numer przesyłki oraz dokładny link do śledzenia paczki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia). Zamówienia zagraniczne wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie listu poleconego lub paczki (w przypadku zamówień powyżej 2 kg). Istnieją dwie opcje wyboru przesyłki: ekonomiczna (o wydłużonym czasie dostarczenia, realizowana drogą lądową/morską) oraz priorytetowa (przyspieszona, realizowana drogą lotniczą/lądową).

  • » Czy można odebrać ksiażki osobiście?
    Niestety, nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionych książek.

  • » Ile kosztuje wysyłka w Polsce?
    Koszt wysyłek krajowych realizowanych przez Antykwariat Literacki wynosi: - 8 zł dla przedpłaty (przelew, karta płatnicza), - 10 zł za paczkę pobraniową (zapłata gotówką przy odbiorze).
    Aktualny cennik opłat jest dostępny w zakładce WYSYŁKA.

  • » Co bardziej się opłaca, wysyłka pobraniowa czy wpłata na konto?
    Wybranie przedpłaty na konto obniża koszt wysyłki o 2 zł, jednak realizacja zamówienia następuje dopiero po wpłynięciu pieniędzy na nasze konto. Jakkolwiek płacąc kartą lub szybkim przelewem internetowym (dotPay) płatność księgowana jest niemal natychmiast, tak w przypadku przelewu tradycyjnego trwa to ok. 1-2 dni roboczych. Przesyłka pobraniowa wysyłana jest natychmiast po skompletowaniu zamówienia.

  • » Czy książki są solidnie opakowane?
    Dokładamy wszelkich starań, aby zamówione książki dotarły do naszych Klientów w stanie nienaruszonym. Towary zawsze zapakowane są we folię ochronną i kopertę bombelkową lub twardą tekturową kopertę, kartonowe pudło etc. Jeśli towar tego wymaga zabezpieczamy go dodatkowo.

  • » Jak długo będzie trwała realizacja zamówienia?
    Towary wystawione na naszych stronach www fizycznie znajduja się w trzech antykwariatach stacjonarnych oraz kilku magazynach oddalonych od siebie o kilkadziesiąt kilometrów. Kompletowanie zamówienia może potrwać od 1 do 4 dni. Zazwyczaj dostawa zamówionych towarów odbywa się w każdy wtorek i piątek, w te dni odbywa się od razu ich wysyłka.

  • » Jak długo idzie paczka?
    Dla przesyłek krajowych wysyłka realizowana jest przesyłką "Kurier 48" (odpowiednik przesyłki priorytetowej), która doręczana jest do 2 dni roboczych od dnia nadania.
    Dla przesyłek zagranicznych długość dostawy zależna jest od rodzaju wysyłki (ekonomiczna lub priorytetowa) i miejsca dostawy. Okres ten wynosi ok. 6-14 dni dla przesyłek priorytetowych, ok. 2-3 tygodnie dla przesyłek ekonomicznych w obrębie Unii Europejskiej, do nawet 3 miesięcy w przypadku wysyłki na inne kontynenty.

  • » Przesyłka nie dotarła do mnie z powodu niepełnego adresu.
    Adres jest drukowany na paczce dokładnie w tej postaci w jakiej zostaje podany podczas składania zamówienia, nie ingerujemy w niego merytorycznie ani nie dopisujemy dodatkowych uwag. Paczka może zostać wysłana ponownie po poprawieniu adresu i po wpłaceniu na konto wartości przesyłki oraz dodatkowych kosztów pocztowych - zwrotu oraz ponownej przesyłki.

3. ZAKUPY I ZAMÓWIENIA

  • » Co, jeśli nie podałem adresu mailowego w zamówieniu?
    Zamówienie będzie realizowane, jednak nie wyślemy e-maila potwierdzającego wpłynięcie zamówienia oraz wysyłkę. Przy braku możliwości realizacji zamówienia klient nie zostanie o tym poinformowany, musi sam pilnie obserwować stronę ze statusem zamówienia.

  • » Jak można sprawdzić, co się dzieje z moim zamówieniem?
    O podstawowych etapach realizacji zamówienia informujemy e-mailowo. Wysyłany jest e-mail o wpłynięciu zamówienia, o ewentualnym opóźnieniu w realizacji, o potrzebie decyzji w razie niekompletnego zamówienia oraz o wysyłce. Oprócz tego w czasie składania zamówienia tworzona jest strona ze statusem realizacji - w każdej chwili można z niej skorzystać i zobaczyć na jakim etapie jest zamówienie. Można również skontaktować się z naszym Antykwariatem telefonicznie.

Po wysłaniu zamówienia, przesyłkę można na bieżąco monitorować na stronie internetowej Poczty polskiej http://emonitoring.poczta-polska.pl (numer przesyłki zostanie podany w e-mailu w momencie wysyłki zamówienia).

  • » Chciałem połączyć dwa zamówienia, czy to możliwe?
    Należy się liczyć z tym, że każde zamówienie stanowi osobną przesyłkę, jednak jeżeli kilka zamówień zostanie złożonych przed najbliższym terminem wysyłki, są one automatycznie łączone i wysyłane razem (z pojedynczym kosztem opakowania i wysyłki). Termin najbliższej wysyłki można sprawdzić na stronie ze statusem zamówieni. Proszę też pamiętać, że warunkiem połączenia zamówień jest wpisanie tego samego odbiorcy i adresu e-mail.

Jeśli połączone zamówienia zostały wcześniej opłacone (wraz z kosztami wysyłek za każde z nich), nadpłata za wysyłkę zostanie zwrócona na Państwa konto.

  • » Jaki jest stan książek?
    Wszystkie oferowane książki są w stanie nadającym się do czytania. Wszystkie strony są zadrukowane, nie brakuje kartek. Odstępstwa od tej reguły nie wynikają z naszej złej woli i stanowią podstawę do wymiany lub zwrotu książki na nasz koszt.

Nie zaznaczamy w opisie stanu wynikającego z normalnego zużycia książki, chyba że znacząco odbiega od normy. W ofercie antykwarycznej znajdują się książki, których poprzednimi właścicielami były prywatne osoby, a także egzemplarze ze zlikwidowanych bibliotek. Na niektórych książkach znajdują się podpisy poprzednich właścicieli, exlibrisy, pieczątki bibliotek etc.. Nie zawsze jest to zaznaczane w opisie. Klient który chce poznać stan książki antykwarycznej przed wysyłką, lub uzależnić wysyłkę od jakości egzemplarzy, powinien zaznaczyć to w polu UWAGI w czasie składania zamówienia.

  • » Jestem zainteresowany większą ilością danego tytułu, czy będzie dostępny?
    Książki antykwaryczne mamy zasadniczo w jednym egzemplarzu. Bardzo nieliczne są wyjątki od tej zasady. Program nie pozwoli zamówić ilości ponad stan

  • » Czy zostanę poinformowany jeśli jakiejś książki nie będzie?
    Są to niezwykle rzadkie przypadki, ale jeżeli nie posiadamy jakiejś zamówionej pozycji, bo np została zniszczona lub odkryliśmy w niej zasadniczą wadę drukarska (niezadrukowane strony), wysyłamy e-mail z taką informacją lub kontaktujemy się telefonicznie. Jeśli jednak nie otrzymamy od Państwa odpowiedzi, co mamy dalej zrobić z niekompletnym zamówieniem (czy czekać na sprowadzenie brakujących tytułów, jeśli jest to możliwe, czy też wysyłać zamówienie niepełne), lub jeżeli przez dłuższy czas nie możemy się z Państwem skontaktować, wtedy niestety zmuszeni jesteśmy sami podjąć decyzję odnośnie zakresu i sposobu dalszej realizacji zamówienia.

  • » Chciałbym zapytać, czy macie ksiażkę...
    Pełna oferta naszych książek znajduje się w internecie. Książek których nie ma w ofercie, czyli na naszej stronie, nie mamy fizycznie.

4. INNE

  • » Czy skupujecie książki?
    Nie prowadzimy skupu ani wyceny książek przez internet. Zasadniczo zainteresowani jesteśmy jedyniem skupem większych księgozbiorów. Bliższych informacji można uzyskać e-mailowo lub telefonicznie.

  • » Czy tytuły zamieszczone na stronach www na pewno są dostępne?
    Aktualizacja sprzedaży internetowej następuje na bieżąco, możemy więc z pwewnością 99,99% stwierdzić, że wszystkie tytuły są dostępne.

  • » Skąd pochodzą ksiażki antykwaryczne?
    Książki antykwaryczne to książki używane, które miały swojego właściciela. Pochodzą zazwyczaj z prywatnych księgozbiorów, ale też np. ze zlikwidowanych bibliotek.