

Frederik Pohl
A7 | A6 | B6 | A5 | B5 | A4 | S6 | S5 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 x 105 | 102 x 142 | 120 x 165 | 147 x 205 | 168 x 240 | 208 x 295 | 123 x 195 | 196 x 248 | 110 x 175 |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - PŁYTA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | płyta zupełnie nowa, w folii (nieodtwarzana) lub odtworzona jednokrotnie. Bez śladów powierzchniowych. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | płyta wygląda perfekcyjnie, prawie jak nowa. |
doskonały | Excelent | (EX) | płyta wykazuje pewne znaki używalności (np. minimalne ryski tzw. papierówki), które zasadniczo nie mają wpływu jakość dźwięku. |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | płyta odsłuchiwana wiele razy, na jej powierzchni mogą się znajdować niewielkie ryski w delikatny sposób (nie rażący) wpływający na jakość dźwięku. |
dobry | Good | (G) | płyta odtwarzana wielokrotnie, lecz nie była odpowiednio szanowana. Słychać utratę jakości dźwięku i zniekształcenia (smażenie, pykanie). Możliwe sporadyczne przeskoki. |
zadowalający | Fair | (F) | mogą występować rysy, powodujące głośne trzaski i przeskoki |
zły | Poor | (P) | płyta mocno zniszczona (porysowana). Zalecana do odsłuchu fragmentarycznego. Wartość wyłącznie sentymentalna lub kolejna "sztuka" do powiększenia kolekcji. |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - OKŁADKA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | okładka i wszystkie dodatkowe elementy, takie jak koperta z tekstami, książeczka czy plakaty są w idealnym stanie. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | okładka i dodatki zachowane bez żadnych uszkodzeń. |
doskonały | Excelent | (EX) | okładka i wewnętrzna koperta mogą posiadać niewielkie ślady zużycia (np. delikatnie przetarte rogi, zagięcia, które wizualnie nie rzucają się w oczy). |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | okładka i dodatkowe elementy noszą naturalne ślady czasu. Możliwe niewielkie zagięcia, przytarcia czy plamki, okładka jednak kompletna i nierozklejona. |
dobry | Good | (G) | okładka nosi wyraźne ślady czasu (przetarcia, przygięcia, naddarcia, pofałdowania od wilgoci, dedykacje, odbarwienia czy odbicie owalu płyty). Jednak estetycznie posklejana i kompletna. |
zadowalający | Fair | (F) | może być mocno uszkodzona, mocno poplamiona, podarta, |
zły | Poor | (P) | okładka zniszczona, mocno poplamiona, nieczytelna, niekompletna lub w częściach. |
W Układzie Słonecznym ludzkość znajduje urządzenia i budowle tajemniczej obcej rasy, którą ochrzczono mianem Heechów. Ich technologia była bardzo rozwinięta, a niektóre artefakty okazują się bardzo przydatne dla ludzi. Nikt nie wie, jak wyglądali Heechowie ani gdzie odlecieli. Największym odkryciem jest asteroid Gateway, rodzaj stacji kosmicznej z blisko tysiącem międzygwiezdnych statków Heechów. Każdy jest zaprogramowany na nadświetlny lot ku odległym miejscom przestrzeni. Nie można nim kierować, ale i tak znajdują się ochotnicy, Poszukiwacze, którzy latają tymi statkami w nieznane. Raz znajdują fortunę, innym razem śmierć.
Z tej kategorii możesz także kupić inne produkty
Aleksander Minkowski
Marcel, kilkunastoletni chłopak, trafia do Doliny Światła, gdzie w pobliżu ruin buddyjskiego klasztoru, znajduje się dziecięce sanatorium. Tu leczy się z ciężkiej anemii. Tu poznaje wielu przyjaciół, spotyka prawdziwą miłość, próbuje rozwiązać zagadkę Białego Lamy, którego duch unosi się nad ruinami klasztoru strzegąc skarbu. Każdy z podopiecznych sanatorium przeżywa różny dramat. Marcel pragnie wierzyć w uczciwość i szlachetność swojego ojca, choć to nie jest takie proste...
Josef Nesvadba
Na prezentowany tom składają się trzy odrębne utwory, połączone na wpół realną, na wpół groteskową - choć zawsze okrutną - wizją świata, w którym możliwe już jest dowolne manipulowanie ludzką psychiką przy pomocy środków technicznych...
Marek Oramus
Świat opisany przez autora jest zły, ludzie czynią sobie łajdactwa, rządzi tym światem intryga i manipulacja, lecz mimo to nawet w tej klatce na szczury spotykamy co jakiś czas arystokratów ducha zdolnych do miłości, wielkoduszności i wstydu.
Marian Pańkowski
Bohater powieści, tytułowy “Gość“, wieczny emigrant, nie chce poddać się asymilacyjnym zabiegom czynionym przez władze pewnego królestwa u progu roku 2000; manifestuje swą inność, niezależność, czym bulwersuje i wprawia w zakłopotanie, zdziwienie i w końcu we wściekłość zarówno współobywateli, jak i urzędników państwowych.
Teodor Parnicki
Jest to powieść-synteza. Synteza wątków, epok, postaci, a także eksperymentów artystyczno-formalnych Parnickiego. “Zabij Kleopatrę“ jest powieścią o fikcyjnej powieści pod tym samym tytułem. W ten sposób Parnicki fikcję literacką podniósł do potęgi drugiej. Bohaterowie książki prowadzą zawiłe dociekania na temat, kto jest autorem romansu pt. “Zabij Kleopatrę“. Pod względem konstrukcji formalnej powieść Parnickiego jako powieść historyczna przekształciła się w coś, co jest na poły dramatem, na poły dialogiem. (Paweł Trzebuchowski)