.
.
13 niesamowitych opowieści
Hans Henny Jahnn
Zwyczajowe formaty książek w przeliczeniu na milimetry
- Formaty książek oznaczane są w większości symbolami używanymi w polskim drukarstwie. Poniższa tabela zawiera przeliczenia formatów na milimetry, chociaż należy mieć na uwadze, że nie wymaga się od drukarni milimetrowej dokładności, a na dodatek twarda okładka może zmienić wymiary nawet o centymetr.
- Wymiary książek, które znacząco odstają od szeregu A, B i S podawane są w milimetrach (szerokość x wysokość).
- Podstawowe szeregi wiążą się z formatami papieru A i B i stąd ich oznaczenia A6, A5, A4 oraz B6, B5. Bardzo popularnym formatem jest szereg specjalny S, najczęściej wystepujący jako S6. W tym formacie drukowana jest przede wszystkim beletrystyka, ponieważ jako niższy, a przede wszystkim znacząco węższy od formatu A5 jest bardziej wygodny w czytaniu.
- Wiele wydawnictw korzysta z zagranicznych drukarń, stąd pojawia sie w Polsce także format pocket, czyli kieszonkowy format książki.
Tablica formatów
A7 | A6 | B6 | A5 | B5 | A4 | S6 | S5 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 x 105 | 102 x 142 | 120 x 165 | 147 x 205 | 168 x 240 | 208 x 295 | 123 x 195 | 196 x 248 | 110 x 175 |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - PŁYTA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | płyta zupełnie nowa, w folii (nieodtwarzana) lub odtworzona jednokrotnie. Bez śladów powierzchniowych. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | płyta wygląda perfekcyjnie, prawie jak nowa. |
doskonały | Excelent | (EX) | płyta wykazuje pewne znaki używalności (np. minimalne ryski tzw. papierówki), które zasadniczo nie mają wpływu jakość dźwięku. |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | płyta odsłuchiwana wiele razy, na jej powierzchni mogą się znajdować niewielkie ryski w delikatny sposób (nie rażący) wpływający na jakość dźwięku. |
dobry | Good | (G) | płyta odtwarzana wielokrotnie, lecz nie była odpowiednio szanowana. Słychać utratę jakości dźwięku i zniekształcenia (smażenie, pykanie). Możliwe sporadyczne przeskoki. |
zadowalający | Fair | (F) | mogą występować rysy, powodujące głośne trzaski i przeskoki |
zły | Poor | (P) | płyta mocno zniszczona (porysowana). Zalecana do odsłuchu fragmentarycznego. Wartość wyłącznie sentymentalna lub kolejna "sztuka" do powiększenia kolekcji. |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - OKŁADKA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | okładka i wszystkie dodatkowe elementy, takie jak koperta z tekstami, książeczka czy plakaty są w idealnym stanie. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | okładka i dodatki zachowane bez żadnych uszkodzeń. |
doskonały | Excelent | (EX) | okładka i wewnętrzna koperta mogą posiadać niewielkie ślady zużycia (np. delikatnie przetarte rogi, zagięcia, które wizualnie nie rzucają się w oczy). |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | okładka i dodatkowe elementy noszą naturalne ślady czasu. Możliwe niewielkie zagięcia, przytarcia czy plamki, okładka jednak kompletna i nierozklejona. |
dobry | Good | (G) | okładka nosi wyraźne ślady czasu (przetarcia, przygięcia, naddarcia, pofałdowania od wilgoci, dedykacje, odbarwienia czy odbicie owalu płyty). Jednak estetycznie posklejana i kompletna. |
zadowalający | Fair | (F) | może być mocno uszkodzona, mocno poplamiona, podarta, |
zły | Poor | (P) | okładka zniszczona, mocno poplamiona, nieczytelna, niekompletna lub w częściach. |
Podstawową scenerię zmagań Jahnnowskich bohaterów z nie kontrolowanym przez człowieka losem, prób zatrzymania “rzeki czasu“, wyznacza surowy i okrutny świat norweskich gór i fiordów, ale nie brak też ponurych obrazów wyciągniętych z mroków historii bądź nie osadzonych w konkretnych realiach. Główną bowiem widownią przepływu zdarzeń jest - w koncepcji autora - skazany na tę nierówną walkę człowiek ze swymi ograniczeniami i namiętnościami, samotny i bezsilny wobec tego, co się dzieje, a zatem wolny od odpowiedzialności za popełnione czyny.
Opis
- Tytuł
- 13 niesamowitych opowieści
- Autor
- Jahnn Hans Henny
- Rok
- 1990
- Wydawca
- Literackie‚ Kraków
- Wydanie
- 1
- Stron
- 238
- Format
- S6
- ISBN
- 83-08-02222-7
produkty powiązane
Z tej kategorii możesz także kupić inne produkty
Aleksander Minkowski
Marcel, kilkunastoletni chłopak, trafia do Doliny Światła, gdzie w pobliżu ruin buddyjskiego klasztoru, znajduje się dziecięce sanatorium. Tu leczy się z ciężkiej anemii. Tu poznaje wielu przyjaciół, spotyka prawdziwą miłość, próbuje rozwiązać zagadkę Białego Lamy, którego duch unosi się nad ruinami klasztoru strzegąc skarbu. Każdy z podopiecznych sanatorium przeżywa różny dramat. Marcel pragnie wierzyć w uczciwość i szlachetność swojego ojca, choć to nie jest takie proste...
Josef Nesvadba
Na prezentowany tom składają się trzy odrębne utwory, połączone na wpół realną, na wpół groteskową - choć zawsze okrutną - wizją świata, w którym możliwe już jest dowolne manipulowanie ludzką psychiką przy pomocy środków technicznych...
Marek Oramus
Świat opisany przez autora jest zły, ludzie czynią sobie łajdactwa, rządzi tym światem intryga i manipulacja, lecz mimo to nawet w tej klatce na szczury spotykamy co jakiś czas arystokratów ducha zdolnych do miłości, wielkoduszności i wstydu.
Marian Pańkowski
Bohater powieści, tytułowy “Gość“, wieczny emigrant, nie chce poddać się asymilacyjnym zabiegom czynionym przez władze pewnego królestwa u progu roku 2000; manifestuje swą inność, niezależność, czym bulwersuje i wprawia w zakłopotanie, zdziwienie i w końcu we wściekłość zarówno współobywateli, jak i urzędników państwowych.
Teodor Parnicki
Jest to powieść-synteza. Synteza wątków, epok, postaci, a także eksperymentów artystyczno-formalnych Parnickiego. “Zabij Kleopatrę“ jest powieścią o fikcyjnej powieści pod tym samym tytułem. W ten sposób Parnicki fikcję literacką podniósł do potęgi drugiej. Bohaterowie książki prowadzą zawiłe dociekania na temat, kto jest autorem romansu pt. “Zabij Kleopatrę“. Pod względem konstrukcji formalnej powieść Parnickiego jako powieść historyczna przekształciła się w coś, co jest na poły dramatem, na poły dialogiem. (Paweł Trzebuchowski)