

Jan Zygmunt Jakubowski red.
A7 | A6 | B6 | A5 | B5 | A4 | S6 | S5 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
70 x 105 | 102 x 142 | 120 x 165 | 147 x 205 | 168 x 240 | 208 x 295 | 123 x 195 | 196 x 248 | 110 x 175 |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - PŁYTA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | płyta zupełnie nowa, w folii (nieodtwarzana) lub odtworzona jednokrotnie. Bez śladów powierzchniowych. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | płyta wygląda perfekcyjnie, prawie jak nowa. |
doskonały | Excelent | (EX) | płyta wykazuje pewne znaki używalności (np. minimalne ryski tzw. papierówki), które zasadniczo nie mają wpływu jakość dźwięku. |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | płyta odsłuchiwana wiele razy, na jej powierzchni mogą się znajdować niewielkie ryski w delikatny sposób (nie rażący) wpływający na jakość dźwięku. |
dobry | Good | (G) | płyta odtwarzana wielokrotnie, lecz nie była odpowiednio szanowana. Słychać utratę jakości dźwięku i zniekształcenia (smażenie, pykanie). Możliwe sporadyczne przeskoki. |
zadowalający | Fair | (F) | mogą występować rysy, powodujące głośne trzaski i przeskoki |
zły | Poor | (P) | płyta mocno zniszczona (porysowana). Zalecana do odsłuchu fragmentarycznego. Wartość wyłącznie sentymentalna lub kolejna "sztuka" do powiększenia kolekcji. |
KRYTERIA OCENY STANU PŁYT WINYLOWYCH - OKŁADKA | |||
---|---|---|---|
nowe | Mint | (M) | okładka i wszystkie dodatkowe elementy, takie jak koperta z tekstami, książeczka czy plakaty są w idealnym stanie. |
jak nowe | Near Mint | (NM, M-) | okładka i dodatki zachowane bez żadnych uszkodzeń. |
doskonały | Excelent | (EX) | okładka i wewnętrzna koperta mogą posiadać niewielkie ślady zużycia (np. delikatnie przetarte rogi, zagięcia, które wizualnie nie rzucają się w oczy). |
bardzo dobry | Very Good | (VG) | okładka i dodatkowe elementy noszą naturalne ślady czasu. Możliwe niewielkie zagięcia, przytarcia czy plamki, okładka jednak kompletna i nierozklejona. |
dobry | Good | (G) | okładka nosi wyraźne ślady czasu (przetarcia, przygięcia, naddarcia, pofałdowania od wilgoci, dedykacje, odbarwienia czy odbicie owalu płyty). Jednak estetycznie posklejana i kompletna. |
zadowalający | Fair | (F) | może być mocno uszkodzona, mocno poplamiona, podarta, |
zły | Poor | (P) | okładka zniszczona, mocno poplamiona, nieczytelna, niekompletna lub w częściach. |
Z tej kategorii możesz także kupić inne produkty
Franciszek Ryszka
Książka zawiera trzy eseje, z których jeden zajmuje się zachodnią literaturą historyczną na temat hitleryzmu, drugi rolą intelektualistów niemieckich w powstaniu i rozwoju narodowego socjalizmu w Niemczech, a trzeci odbiciem problemów ostatniej wojny oraz współczesności w RFN w literaturze pięknej tegoż kraju.
Aleksander Rogalski
Pierwsza monografia książkowa w języku polskim o Tomaszu Mannie. Czytelnik znajdzie tu aktualny stan wiedzy o życiu i twórczości wielkiego pisarza. Na specjalne wyróżnienie zasługuje szczegółowe Calendarium Mannowskie oraz wykazy bibliograficzne obejmujące wszystkie dzieła Tomasza Manna, jak również monografie jemu poświęcone.
Wieczory Akademickie gromadzące wybitnych prelegentów, Społeczność Akademicką Uniwersytetu Śląskiego, wszystkich, którym bliskie jest myślenie jako zapytywanie, służą od kilku lat jako forum rozmowy wynikającej nie tylko z doraźnej potrzeby, lecz z głębokiego zaangażowania w sprawy wielkiej wagi: w rzetelność i powagę refleksji nad rzeczywistością, której nie usiłuje się za wszelką cenę narzucić ciasnego gorsetu ideologii czy politycznego , a może nawet naukowego interesu.W niniejszej książce znajdują się wykłady: R. Kapuściński “Dlaczego piszę?“, Wł. Stróżewski “O metafizyczności w sztuce“, S. Nicieja “Lwów i kresy w mitologii narodowej“, K. Kutz “Śląsk a Polska“, M. Ogórek “Czy Śląsk musi być czarną owcą?&ldquo
Barbara Wachowicz
“Przebywam odległe światy, kraje słońca, morza, oliw i róż, cyprysów i kamelij, drzew, których nie ma w moim płaskim, świerkowym kraju. Niosę w mózgu ziarenko szaleju, myśl o tym kraju“. Tak pisał Żeromski, patrząc z Capri na Wezuwiusz w błękitnej mgle i rubinowo-żółtą smugę Neapolu. Każdej mojej podróży towarzyszyło to ziarenko.